دستگاه تزریق پی ار پی

حتماً با دستگاه تزریق پی آر پی (PRP) آشنا هستید که در این وب سایت حضور دارید، اما بهتر است مطلب را با تعریفی جامع از این دستگاه آغاز کنیم. در حالت کلی دستگاه تزریق پی آر پی، وسیله ای  برای تهیه پلاسمای مملو از پلاکت خون است که از خود فرد گرفته شده و برای رفع  بیماری های مختلف، مشکلات پوستی، کاشت مو و درمان زخم های کهنه و ….، بصورت غیرتهاجمی استفاده می شود. این دستگاه برحسب نیروی گریز از مرکز کار می کند و بیشترین کاربرد را در آزمایشگاه ها، مراکز پزشکی، درمانی و زیبایی دارد. دستگاه تزریق prp، بگونه ای طراحی شده که ذرات جامد از مایع را، به نحو احسنت جدا می کند. این دستگاه به لوله هایی مجهز شده که نمونه را جهت جداسازی گلبول های قرمز خون از پلاکت، داخل آنها می ریزند.

پلاکت جدا شده توسط این دستگاه که غلظت آن چند برابر غلظت پلاکت های طبیعی است، نقش موثری در زیبایی و درخشندگی پوست دارد؛ زیرا سبب می شود سلول های پوست تحریک و مشکلات پوستی برطرف گردد؛ در نتیجه پوست شروع به کلاژن سازی می کند. این دستگاه در ظرفیت های مختلف قابل تولید بوده و در ساخت آن از بخش های مختلفی استفاده شده که لازم است قبل از خرید با قطعات این دستگاه آشنا شوید؛ پس با ما همراه باشید.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تزریق پی آر پی

دستگاه تزریق پی آر پی دارای بدنه ای مقاوم، پنل کنترلی، نمایشگر دیجیتال، درب دو جداره، روتور، سر روتور، الکتروموتور، لوله های ویژه، شافت، کنترلر سرعت، کنترلر دما، تایمر، کلیدهای روشن و خاموش (On/ off) و تاچومتر (تنظیم دور) است که هر کدام نقشی اساسی بر عهده دارند. برای مثال الکتروموتور وظیفه تامین نیرو، برای به چرخش درآوردن روتور را بر عهده دارد. بواسطه کنترلر سرعت و دما، می توان به ترتیب میزان سرعت و دما را تنظیم کرد. در حالت کلی دستگاه تزریق prp، به بدنه ای بسیار مستحکم مجهز شده که آن را با رنگ الکترواستاتیک کوره ای پوشش داده ایم تا مقاومتی چندین برابری داشته باشد.

در ساخت دستگاه تزریق پی آر پی از پنل کنترلی، برای کنترل راحت عملکردها و از صفحه نمایش LED جهت نشان دادن سرعت، دما و … استفاده شده است. جنس محفظه داخلی این دستگاه از استیل است که به راحتی قابل شستشو بوده و خاصیتی ضد زنگ دارد. دستگاه پی آر پی به سیستم خنک کننده بسیار قدرتمند مجهز شده که در افزایش طول عمر الکتروموتور تاثیرگذار است؛ زیرا از گرم شدن بیش از حد آن پیشگیری می کند.

سایر امکانات ویژه دستگاه تزریق پی آر پی

از دیگر قطعات اصلی این دستگاه می توان به حافظه داخلی اشاره کرد که از طریق آن می توان زمان و دور تنظیم شده را ذخیره کرد تا در دوره های بعدی نیاز به تنظیم مجدد نباشد. درب فلزی این محصول، حالتی دوجداره دارد. در این دستگاه از سنسوری استفاده شده که باعث شده در صورت باز بودن درب، دستگاه عمل نکند.

از آنجایی که دستگاه تزریق پی آر پی هنگام روشن بودن، بصورت متداول به چرخش در می آید، جهت ثابت نگهداشتن تعداد دور و وزن روتور، مورد اندازه گیری قرار می گیرد. اما روتورهای کاربردی در این دستگاه چه وظیفه ای بر عهده دارند؟ در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم:

بررسی روتورهای دستگاه تزریق پی آر پی

روتورها اصلی ترین بخش دستگاه تزریق پی آر پی می باشند که دارای حفره ای با عمق مناسب هستند. لوله های آزمایش حاوی نمونه را داخل این حفره قرار می دهند. در حالت کلی روتور کاربردی در دستگاه فوق، وظیفه دارد مایعات یا نمونه داخلی لوله ها را مطابق با زمان گردش، شعاع دوران و سرعت دور جدا کند. روتورها با زاویه افقی (چرخشی) و ثابت طراحی شده اند که هر کدام ویژگی منحصر بخود را دارند. در ادامه روتورها را از لحاظ زوایا بررسی می کنیم.

  • روتور زاویه ثابت

این نوع روتورها دارای حفره ای با زاویه ثابت هستند و معمولاً اندازه کوچکی دارند. روتورهای ثابت از لحاظ مقاومت و استحکام در سطح بالایی قرار دارند و جنس آنها را می توان از استیل یا آلومینیوم انتخاب کرد، به همین دلیل به راحتی قابل شستشو هستند.

  • روتور افقی

این نوع روتورها به روتورهای سطلی معروفند و از لحاظ انرژی حرکتی (جنبشی)، بسیار خوب عمل می کنند. روتورهای افقی جزو رایج ترین روتورهای دستگاه تزریق پی آر پی به حساب می آیند و بواسطه آنها، می توان به راحتی تیوب های مختلف را از هم جدا کرد.

روتورها را هم شرح دادیم و آنها را از لحاظ زوایا بررسی کردیم. اما دستگاه تزریق پی آر پی چگونه عمل جداسازی پی آر پی را اجرا می کند؟ با ما همراه باشید تا با عملکرد این دستگاه هم آشنا شوید.

بررسی عملکرد دستگاه تزریق پی آر پی

ابتدا دستگاه تزریق پی آر پی را در مکان مورد نظر قرار داده و از صاف بودن محل قرار گیری آن مطمئن شوید تا در حین کار، لرزش صورت نگیرد. حالا تنظیمات لازم را از طریق پنل کنترلی روی دستگاه اعمال کنید (تنظیم دما، سرعت و مدت زمان دوران). حالا لوله های حاوی خون یا نمونه را داخل لوله ها ریخته و آنها را بصورت موازی، درون حفره قرار دهید. توجه کنید که لوله ها باید هم اندازه و هم وزن باشند تا روتور، حالت بالانس داشته باشد. الان می توانید دکمه on را فشار دهید تا عملیات دستگاه آغاز گردد. زمانی که روتور به چرخش در می آید، مایعات یا خون داخلی لوله ها به سمت بیرون مرکز منتقل می شود؛ بدین ترتیب مایعات از مرکز دور شده و ذرات سنگین وزن که همان پی آر پی است، به طرف خروجی هدایت می گردند و یا ته نشین می شوند. بعد از اینکه عملیات به اتمام رسید، حتماً لوله و سایر بخش های دستگاه که با نمونه یا خون در تماس قرار می گیرند را بشورید و ضدعفونی کنید.

مزایای دستگاه تزریق پی آر پی

  • مجهز به الکتروموتور قوی جهت تامین نیروی مورد نیاز روتور
  • استفاده از متریال های مناسب در ساخت دستگاه با قابلیت شستشوی آسان
  • قابلیت تولید در مدل ها و ظرفیت های متعدد
  • کمک به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک
  • وسیله ای مناسب برای لیفتینگ و سفت کردن پوست
  • کمک به تقویت خاصیت ارتجاعی پوست و براق کردن آن
  • تولید شده بصورت هوشمندانه (اگر درب دستگاه باز کند، عمل نمی کند)
  • قابلیت تولید با سیستم خنک کننده و بدون سیستم خنک کننده (بصورت سفارشی)
  • دارای نمایشگر LCD برای نمایش زمان، دما و سرعت
  • جداسازی پی آر پی از پلاکت خون برحسب نیروی گریز از مرکز
  • مجهز به پنل کنترلی، جهت کنترل راحت تر عملکردهای دستگاه
  • مناسب برای رفع جوش های صورت و رنگدانه ها

ویژگی های برجسته دستگاه تزریق پی آر پی در سلامتی پوست و مو

  • کمک به ترمیم پوست آسیب دیده

توسط دستگاه تزریق پی آر پی می توان مواد مغذی را به پوست تزریق کرد، به همین دلیل پوست نرم و لطیف شده و زیبایی خود را باز می یابد. همچنین پی ار پی سبب می شود خشکی و منافذ پوست رفع گردد. 

  • کمک به رشد مجدد مو

پی آر پی مملو از پلاکت خون بوده و مقدار زیادی مواد مغذی در آن وجود دارد، به همین دلیل با تزریق آن به پوست سر، التهاب کاهش یافته و فولیکول های مو مجدداً رشد می کنند.

  • رفع چین و چروک های پوست

از آنجایی که توسط دستگاه تزریق پی آر پی، مواد مغذی سریعاً به عمق پوست  نفوذ می کند، کلاژن سازی و تولید سلول شروع شده و در کمترین زمان، چین و چروک های پوستی رفع می گردد.

  • برطرف کردن تیرگی و سیاهی پوست

از دیگر ویژگی های برجسته دستگاه تزریق پی آر پی، رفع تیرگی و سیاهی پوست است. چرا که سلول های       پوستی، مستقیماً مواد مغذی را جذب می کنند که نتیجه آن بازسازی و رفع تیرگی پوست است.

  • تامین رطوبت پوست و آبرسانی

پوست دهیدراته و خشک، بیشتر در معرض خطر بوده و اگر از نوع آکنه دار باشند، آبرسانی آن سخت است؛ زیرا از یک طرف چرب بوده و از طرف دیگر خشک. بنابراین با این دستگاه می توان میزان رطوبت پوست را تامین کرد.

  • رفع جای آکنه

توسط این دستگاه می توان پلاسمای غنی از پلاکت را به ناحیه آسیب دیده پوست تزریق کرد، از آنجایی که در پلاسما مقدار زیادی پروتئین و مواد مغذی وجود دارد، خیلی سریع جای آکنه و زخم را درمان نموده و از عفونت زخم پیشگیری می کند.

انواع دستگاه تزریق پی آر پی

  • دستگاه تزریق پی آر پی چند کاره رومیزی

این نوع دستگاه را می توان بصورت رومیزی استفاده کرد و عملکردی چندگانه دارد. از سوی دیگر در انواع مختلف قابل تولید بوده و معمولاً بیشترین کاربرد را در تیوب های بزرگ دارد.

  • دستگاه تزریق prp میکرو

این نوع دستگاه نسبت به سایر دستگاه های تزریق prp، ابعاد کوچکتری دارد؛ به همین دلیل در مواردی که به جدا کردن مقدار کمی از خون و مایعات نیاز باشد از آن استفاده می شود. این دستگاه در مطب ها بیشتر کاربرد دارد.

  • دستگاه تزریق پی آر پی کلینیکی یا بالینی

این دستگاه تزریق پی آر پی، نسبت به مدل های دیگر، سرعت عمل پایینی داشته و معمولاً کاربردی بالینی دارد، یعنی استفاده از آن در لوله های انتقال خون بیشتر به چشم می خورد. از آنجایی که این دستگاه ابعاد کوچکی دارد، برخی افراد از آن بعنوان دستگاه تزریق پی آر پی خانگی یاد می کنند.

  • دستگاه تزریق پی آر پی سیتولوژی

معمولاً این نوع دستگاه تزریق پی آر پی، بر روی لام آزمایشگاهی (به منظور رسوب سازی لایه ای از سلول) استفاده می شود. شاید بپرسید لام آزمایشگاهی چیست؟ در جواب باید گفت لام آزمایشگاهی، شیشه ای نازک و مستطیلی شکل بوده که از آن جهت بررسی میکروسکوپی نمونه ها استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این نوع دستگاه، می توان به تحقیقات هسته ای (جهت شکستن نیاز) اشاره کرد.

  • دستگاه تزریق پی آر پی گرادیان چگالی

این دستگاه قدرت بالایی در جداسازی مایعات دارد و می توان از آن بعنوان بهترین جدا کننده ذرات از لحاظ چگالی اشاره کرد. توسط این دستگاه، ذرات نمونه برحسب ترتیب چگالی، در طول لوله جمع می گردند.

  • دستگاه تزریق پی آر پی یخچال دار

در ساخت دستگاه تزریق پی ار پی یخچال دار، از سیستم تهویه و تایمر استفاده شده است. این دستگاه وسیله ای مناسب برای جداسازی مایعات مختلف از هم بوده و با روتورهای مختلف از جمله: روتور بازشونده، ثابت، میکروتیوب و … سازگار است. 

  • دستگاه تزریق پی آر پی شناور

در این نوع دستگاه ها، باید لوله ها را در وضعیت عمودی داخل روتور قرار داد. البته بعد از به گردش درآمدن روتور، لوله ها به حالت افقی در می آیند و دلیل نامگذاری آنها به شناور هم، همین امر است. دوران منظم روتور سبب می شود ذرات معلق داخلی لوله ها، به طرف پایین آنها هدایت شده و در انتهای لوله ها رسوب تشکیل شود.

کاربردهای مختلف دستگاه تزریق پی آر پی

دستگاه تزریق پی آر پی، کاربردهای مختلفی دارد و استفاده از آن تنها محدود به مراکز زیبایی و رفع مشکلاتی پوستی و مو نیست. بلکه از آنجایی که قابلیت استخراج خون را دارد، از آن برای تزریق پی آر پی به منظور رفع مشکلات عضلانی و اسکلتی نیز استفاده می شود، همچنین تزریق پی آر پی در بهبود سریع تاندون ها، مفاصل، رباط ها، و ماهیچه ها تاثیرگذار است. این دستگاه در کلیه مراکز پزشکی و درمانی، صنایع بیولوژی و میکروبیولوژی، مطب های زیبایی، کلینیک ها، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها،  مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و … کاربرد دارد.

این دستگاه در اتاق های جراحی، جهت تزریق پلاسما به بخش های مختلف بدن استفاده می شود. ورود پلاسما به خون در افزایش سطح ایمنی بدن موثر است.

پیش از استفاده از دستگاه تزریق پی آر پی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • حتماً از جایگیری دقیق لوله ها در داخل لوله ها مطمئن شوید.
  • بالانس بودن روتور را بررسی کنید، در صورت هم حجم و هم وزن بودن لوله های آزمایش و قرارگیری آنها کنار هم، روتور بالانس می شود.
  • حتماً بسته بودن درب محفظه را چک کنید، البته این دستگاه بصورت هوشمندانه عمل می کند و تا زمانی که درب آن باز است، کار نمی کند.
  • بهتر است دستگاه هرازگاهی از لحاظ فنی کنترل شود.
  • از سالم بودن لوله ها مطمئن شوید.
  • اگر روتور از نوع متحرک است، شافت باید بصورت کاملاً دقیق روی آن قرار گیرد.
  • قبل از اینکه نمونه را داخل لوله ها بریزید، از تمیز و خشک بودن آنها مطمئن شوید.

هنگام استفاده از دستگاه تزریق پی آر پی، باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • محل نصب دستگاه باید تراز و ثابت باشد، پس آن را روی سطحی صاف قرار دهید.
  • از جابجایی و تکان دادن دستگاه در حین کار بپرهیزید.
  • در صورتی که به هر دلیلی در حین استفاده از دستگاه، یکی از لوله ها شکست فوراً آن را خاموش نموده و پنجره های محیط را باز کنید و حدالامکان از ماست و دستکش استفاده کنید. 
  • اگر در حین استفاده متوجه شدید روتور بالانس نیست، دستگاه را خاموش کرده و لوله ها را بررسی کنید. بعد از اطمینان از هم اندازه و هم شکل بودن لوله ها، آنها را مجدداً داخل روتور قرار دهید. عدم بالانس روتور ممکن است به دستگاه آسیب بزند، پس این امر را جدی بگیرید.
  • در صورتی که هنگام استفاده از دستگاه متوجه صدای غیرنرمال شدید، سریعاً آن را خاموش نموده و لوله ها را بررسی کنید. اگر مشکل صدا حل نشد، سریعاً با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.

نکات قابل توجه بعد از استفاده از دستگاه

  • حتماً بعد از اتمام عملیات تزریق، دستگاه را خاموش نموده و کابل آن را از برق جدا کنید.  
  • بخش های مختلف دستگاه از جمله: لوله های آزمایش و بخش های دیگر که مستقیماً با خون و نمونه در تماس قرار می گیرد را شسته و ضدعفونی کنید.
  • خشک کردن لوله ها و قطعات بعد از شستشو فراموش نشود.
  • هنگام شستشو و خشک کردن قطعات و لوله ها، حتماً از دستکش استفاده شود.

مشاوره و راهنمای خرید دستگاه  تزریق پی آر پی

با گستردگی اینترنت و متنوع بودن دستگاه های تزریق پی آر پی، انتخاب برای مشتری سخت شده و لازم است قبل از خرید، حتماً این بند را با دقت مطالعه کنید. البته در این محتواً اطلاعاتی جامع از دستگاه تزریق پی آر پی آوردیم که خواندن آن، به شما کمک می کند درست انتخاب کنید. قطعاً کیفیت هر دستگاه، اصلی ترین معیار در انتخاب آن است و نیز برند بودن آن اهمیت بالایی دارد. زیرا کیفیت برندهای معروف، برای همه روشن بوده و می توان با اطمینان آن را خریداری کرد. هنگام خرید به جنس دستگاه و ساختار آن دقت کنید. اگر جنس دستگاه مرغوب بوده و در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی داشته باشد، قطعاً می توان از آن در طولانی مدت، بدون افت کیفیت استفاده کرد. دستگاه تزریق prp، نباید تنها مختص مو و یا پوست باشد، بلکه باید کاربردهای مختلفی داشته و بتوان از آن جهت رفع مشکلات مختلف بدن استفاده کرد که دستگاه های تزریق پی ار پی این شرکت، از این قاعده مستثنی نیستند.

شما می توانید دستگاه تزریق پی آر پی را بصورت سفارشی درخواست کنید، مثلاً این امکان وجود دارد که آن را با سیستم خنک کننده و یا بدون سیستم خنک کننده سفارش کنید، همچنین روتور آن را می توان از نوع چرخشی و یا ثابت انتخاب کرد. از دیگر معیارهای مهم در خرید دستگاه تزریق پی آر پی، گارانتی و خدمات پس از فروش آن است. دستگاهی که با گارانتی به مشتری عرضه گردد و بعد از خرید نیز پشتیبانی شود، قطعاً کیفیت لازم را دارد؛ وگرنه گارانتی کردن آن به ضرر شرکت سازنده بود. همچنین این امکان سبب می شود بتوانید در صورت معیوب بودن قطعه ای، به راحتی آن را با قطعه نو عوض کنید.

برای استعلام ماندگاری پی آر پی صورت و هزینه پی آر پی صورت، اینجا کلیک کنید.

قیمت دستگاه تزریق پی آر پی چند است؟

افزایش هزینه های زندگی سبب شده بررسی دقیق قیمت ها قبل از خرید، به امری الزامی تبدیل شود؛ زیرا ما آنقدر ثروتمند نیستم که پول اضافه بابت خرید کالا بدهیم. یک دستگاه در عین باکیفیت بودن، باید قیمتی مناسب نیز داشته باشد. اما چه عواملی در تعیین قیمت دستگاه تزریق پی ار پی موثر می باشد. قطعاً کیفیت و ظرفیت دستگاه، اصلی ترین عامل در تعیین قیمت آن است. هرگز کیفیت دستگاه را از روی قیمت نسنجید، چون برخی افراد سودجو، دستگاه های بی کیفیت را با قیمت بالا به بازار عرضه می کنند. برخی دیگر با پایین آوردن قیمت دستگاه تزریق پی آر پی، سعی دارند خریدار را گول بزنند. پس حتماً کیفیت متریال کاربردی در دستگاه و قطعات را بررسی کنید و برحسب آن پول خرج کنید. توجه کنید که ظرفیت های بالای این دستگاه، نسبت به ظرفیت های پایین ارزان قیمت هستند. اما برای استعلام قیمت، بهتر است با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید، چون بالا و پایین رفتن زود به زود ارز، سبب شده نتوانیم قیمت معینی برای این دستگاه در نظر بگیریم.

سایر محصولات ما :

سانتریفیوژ پی ار پی

قسمت نظرات :
  1. avatar مرضیه ابراهیمی

    قیمت دستگاه پی ار پی برا منزل چقدره ؟

برای ما پیام بگزارید :