جا مایع چشمی – مایع ریز اتوماتیک – جامایع دستشویی

جا مایع چشمی همانطور که از نام آن پیداست ، دستگاهی برای استفاده از مایع شستشو دهنده می باشد و بر روی آن سنسور هایی به اصطلاح چشمی نصب شده است . این سنسور ها به حرکت دست در مقابل آن حساس بوده و زمانی که دست را در مقابل سنسور چشمی قرار می دهیم ، دستگاه اقدام به ریختن حد معینی مایع بر روی دست خواهد کرد. استفاده از جا مایع چشمی به دلیل عدم نیاز به تماس دست با دستگاه جهت ریختن مایع و نیز سرعت بالای آن مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.

انواع مایع ریز

مایع ریز در مدل های متنوعی ساخته می شوند و هر کدام برای خود دارای مزایا و معایبی می باشند. در این مقاله به بررسی انواع مدل های مایع ریز پرداخته شما را در انتخاب بهترین گزینه جهت خرید جا مایع راهنمایی خواهیم کرد.

مایع ریز ساده

مایع ریز ساده خود در مدل های متنوعی ساخته می شود. ولی اساس کار آنها یکسان می باشد. مایع ریز ساده دارای یک محفظه می باشد و مایع در داخل آن ریخته می شود و نیز دارای یک پمپ دستی می باشد. مایع ریز ساده خود در دومدل دیواری و رومیزی وجود داشته و افراد می توانند بر حسب سلیقه خود از آن استفاده کنند. برای استفاده از آن باید با دست پمپ را فشار داده تا مقداری مایع بر روی دست جهت شستشو ریخته شود.

از مزایای آن می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد. ولی از معایب اصلی مایع ریز ساده عدم رعایت بهداشت فردی هنگام استفاده از آن در مکان های عمومی می باشد. زیرا هنگام استفاده باید با دست اهرم را فشار داد و روزانه تعداد زیادی از افراد دستشان با دستگاه تماس پیدا کرده و می تواند باعث انتقال بسیاری از بیماری ها باشد.

مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز اتوماتیک ، دارای یک محفظه بسته جهت ریختن و نگهداری از مایع دستشویی می باشد . و از لحاظ ظاهری شبیه مایع ریز ساده می باشد. با این تفاوت که به جای پمپ جهت ریختن مایع ، بر روی آن سنسور هایی قرار داده شده است. استفاده از این سنسور ها بر روی این دستگاه باعث شده است تا استفاده از آن کاملاً اتوماتیک باشد. به این صورت که برای استفاده از آن دست را در مقابل سنسور گرفته و دستگاه وجود دست را تشخیص داده و مایع را روی دستان ما می ریزد.

اصلی ترین مزیت مایع ریز اتوماتیک نسبت به سایر مدل ها رعایت بهداشت کامل هنگام استفاده از آن می باشد. زیرا برای استفاده از آن نیاز به تماس دست نبوده و از انتقال بیماری های واگیر و ویروسی جلوگیری می کند. این وسیله بهترین گزینه جهت استفاده در مکان های عمومی مانند بیمارستان ها ، ادارات ، درمانگاه ها ، هتل ها ، فرودگاه ها ، ترمینال ها ، مساجد و … می باشد.

زیرا در این مکان ها شاید صد ها نفر در یک روز از یک جا مایع استفاده کنند. و در صورت عدم استفاده از مایع ریز اتوماتیک در صورت انتقال ویروس از یک فرد بیمار به دستگاه ممن است در یک روز صد ها نفر به این ویروس مبتلا شوند. ولی جا مایع چشمی این مشکل را کاملاً بر طرف کرده است.

ابعاد جامایع اتوماتیک

جا مایع دیواری هوشمند

جا مایع دیواری هوشمند نوعی مایع ریز می باشد که آن را جهت سهولت استفاده و یا اهدافی دیگر بر روی دیوار نصب می کنند. نصب آن بسیار راحت بوده و به وسیله دو عدد پیچ به راحتی می توان آن را بر روی دیوار نصب کرد . پیچ ها معمولاً هنگام خرید دستگاه جهت راحتی نصب در پک دستگاه وجود دارد. هوشمند بودن جامایع ریز باعث میشود که دست ارتباط و تماسی با صابون ریز نداشته باشد و این عمل با نهایت رعایت نکات بهداشتی صورت گیرد چرا که استفاده از صابون برای تمیز کردن می باشد اگر بنا بر این باشد که دست های آلوده به صورت سنتی از مایع ریز استفاده کنند نه تنها باعث تمیزی نمیشوند بلکه باعث انتقال ویروس و آلودگی نیز میشوند .

جا مایع دیواری هم در مدل پدالی ساخته می شود که باید برای استفاده پدال را با دست فشار داد و هم در مدل هوشمند که برای استفاده از آن نیاز به تماس دست نبوده و با گرفتن دست در مقابل جا مایع دیواری می توان از آن استفاده کرد.

پیشنهاد خرید : دستگاه ضد عفونی کننده دست

انواع مایع ریز چشمی

صابون ریز چشمی

مدل های بسیار گوناگون و متنوعی برای جا مایع چشمی در بازار وجود دارد . و به صورت کلی می توان آنها را در دو دسته کلی قرار داد.

  • مایع ریز چشمی دیواری (نصبی)
  • مایع ریز چشمی رومیزی (ایستاده)

مایع ریز چشمی دیواری

مایع ریز چشمی دیواری که بیشتر در مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد جهت ثابت بودن و راحتی استفاده بر دیوار نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل برای استفاده از مخزن های بزرگ نیز بسیار مناسب بوده و می توان با انتخاب مخزن مناسب از آن جهت استفاده صد ها نفر استفاده کرد. از طرف دیگر این دستگاه برای کار کردن چون از جریان برق استفاده می کند به راحتی می توان آن را به برق دیوار بدون دیده شدن سیم ها و … به جریان برق اتصال داد.

امروزه در مکان های عمومی چون حتی شیر آب ها نیز اتوماتیک شده اند و برای استفاده نیاز به تماس دست با شیر آب نمی باشند در کنار روشویی ها اتصالات برقی لازم جهت این پیاده سازی ها وجود دارد. زیرا هر دستگاهی که از سنسور استفاده می کند باید انرژی خود را از جریان برق تأمین کند. مایع ریز چشمی دیواری بهترین گزینه برای استفاده در مکان های عمومی می باشد. زیرا هم ثابت  می باشد و هم ظرفیت مخزن آن بالاست. دیسپنسر

رنگ بندی جا مایع چشمی

مایع ریز چشمی رومیزی

 این مدل به دلیل حجم کم و قابلیت جابجایی هم در مکان های خصوصی و هم در مکان های عمومی کوچک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این مدل ها چون میزان استفاده از آنها بسیار بالا نمی باشد ، جهت کار کردن دستگاه از باتری استفاده می شود . معمولاً اگر از باتری با کیفیت خوب استفاده شود با دو عدد باتری قلمی دستگاه تا ۷ ماه کار خواهد کرد. البته جا مایع چشمی در مدل های بسیار متنوعی ساخته می شود و در بعضی مدل های آن باتری های قابل شارژ کردن نصب شده اند. که در صورت تمام شدن باتری می توان آن را با شارژر مخصوص به برق وصل کرده و دستگاه را شارژ کرد. مخزن استفاده شده در این مدل نیز نسبت به مدل دیواری بسیار کوچکتر می باشد. به این دلیل قیمت جا مایع چشمی مدل رو میزی نسبت به مدل دیواری کمتر می باشد. از این مدل می توان در کنار سینک ظرفشویی جهت ریختن مایع ظرفشویی در آن نیز استفاده کرد. علاوه بر منزل می توان آن را با خود به تمامی مکان ها انتقال داده و با استفاده از باتری از آن استفاده کرد.

انواع جا مایع چشمی از لحاظ ساخت بدنه

جا مایع چشمی را از لحاظ ساخت بدنه نیز می توان دسته بندی کرد: پلاستکی ، فلزی ، استیل ، ترکیب فلزی پلاستیکی و شیشه ای.

افرادی که قصد خرید مایع ریز چشمی را دارند به احتمال زیاد رنگ و جنس آن برایشان اهمیت داشته و دوست دارند با ست سرویس بهداشتی آنها هماهنگ باشد. به این دلیل انتخاب جنس دستگاه و رنگ آن برایشان اهمیت خاصی دارد. جا مایع شمی پلاستیکی در رنگ های بسیار متنوع عرضه شده و می توان رنگ مورد نظر را به شرکت مورد نظر سفارش داده و محصول خود را خریداری کرد. این مدل نسبت به بقیه مدل ها قیمت کمتری دارد. جا مایع فلزی نیز نسبت به مدل پلاستیکی مقاوم تر می باشد ولی دراز مدت احتمال زنگ زدن آن وجود دارد. جا مایع چشمی استیل بهترین گزینه برای مکان های عمومی بوده و طول عمر و استحکام آن بسیار بالاست. برای این دستگاه از ترکیب فلز و پلاستیک نیز استفاده می شود و معمولاً با رنگ سفید و مشکی ساخته شده و قابل ست شدن با بقیه وسایل سرویس بهداشتی می باشد. مدل های بسیار جدید جامایع چشمی از جنس شیشه می باشد و معمولاً در مکان های لوکس و تشریفاتی مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل با توجه به کناره های طلایی آن بسیار زیبا بوده و توجه همه را به خود جلب می کند.

قیمت مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز اتوماتیک در مدل ها و برند های گوناگونی در بازار وجود دارد. و برند و مدل دستگاه تأثیر مستقیم بر قیمت آن دارد. قیمت مایع ریز اتوماتیک با برند خارجی نسبت به برند های داخلی قیمت بالاتری دارند. از طرفی نوع سنسوری که در ساخت دستگاه استفاده می شود نیز بر قیمت دستگاه موثر است. در ساخت مایع ریز از سنسور های حرکتی استفاده می شود که خود با تکنولوژی های متفاوتی ساخته می شوند. ولی در کل می توان گفت هر چه سنسور دستگاه قوی تر بوده و حساسیت بالاتری داشته باشد ، و بتواند در فاصله های بیشتری حرکت دست را تشخیص داده و مایع را بر روی دست بریزد ، جا مایع چشمی قیمت بالاتری دارد.

از عوامل دیگری که بر قیمت مایع ریز اتوماتیک تأثیر دارد حجم دستگاه جهت ریختن مایع می باشد . هرچه در صابون ریز از مخزن بزرگتری استفاده شود قیمت آن بالاتر خواهد رفت. در مکان های عمومی بهتر است از مخزن بزرگتر استفاده کرده تا از پر کردن مکرر دستگاه در طول روز جلوگیری گردد. جنس دستگاه هم بر قیمت دستگاه و طول عمر آن تاثیر دارد. بهتر است دستگاه از جنسی انتخاب گردد که قابل زنگ زدن نبوده و استحکام بالایی داشته باشد. نوع استیل جهت استفاده در مکان های عمومی بهترین گزینه می باشد.

جا مایع دستشویی چشمی چگونه کار می کند؟

برای استفاده از جا مایع دستشویی چشمی باید از جریان برق و یا باتری استفاده کرد. زیرا هنگام ساخت آن بر روی دستگاه چشمی هایی نصب می شود که با استفاده از سنسور ، حرکت دست را تشخیص می دهند. این سنسور ها جهت کار کردن نیاز به برق و یا باتری دارند. در مکان های عمومی چون استفاده از دستگاه زیاد بوده به احتمال زیاد باتری جوابگوی نیاز نبوده و بهتر است از برق برای کار کردن دستگاه استفاده گردد. بدون جریان برق دستگاه کارایی لازم را نداشته و باید جهت اطمینان چند عدد باتری مخصوص دستگاه برای استفاده از آن به هنگام قطع جریان برق خریداری کرده و نگهداری کرد. بعضی از مدل های جا مایع دستشویی چشمی دارای قفل بوده و فقط دارنده کلید می تواند درب مخزن را باز کند. و برای مکان های عمومی مناسب بوده تا افراد ناشناس نتوانند درب مخزن را باز کنند و باعث رعایت هر چه بیشتر بهداشت خواهد شد.

خرید صابون ریز اتوماتیک

هنگام خرید صابون ریز اتوماتیک باید موارد بسیار مهمی را رعایت کرده و بعد از تحقیق و بررسی اقدام به خرید دستگاه مورد نظر کنید. از آنجا که این دستگاه نسبت به مدل های غیر اتوماتیک قیمت بالاتری دارد ، باید آن را از شرکت های معتبر خریداری کنید تا هم جنس با کیفیت خریداری کرده و هم قیمت آن نسبت به بازار مناسب باشد. از طرفی چون جا مایع چشمی معمولاً در سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد ، باید ضد زنگ بوده و بدنه دستگاه مقاوم باشد. سایت وین طب با ارائه راهنمایی ها لازم شما را در خرید دستگاهی با کیفیت عالی و متناسب با فعالیتتان راهنمایی خواهد کرد. جهت دریافت راهنمایی و مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. سایت وین طب با فروش مستقیم و حذف واسطه ها گامی مثبت در جهت ارائه محصولات با کیفیت با قیمت مناسب برداشته است.

قیمت جا مایع دستشویی هوشمند

جا مایع دستشویی هوشمند علاوه بر کارایی بسیار زیاد آن در اماکن عمومی و خصوصی در هتل های مجلل به عنوان یک وسیله لوکس در سوئیت ها مورد استفاده قرار می گیرد. جهت زیبایی و جذابیت بیشتر آن ویژگی هایی به مدل های مختلف آن اضافه می شود. همین امر باعث تفاوت قیمت جا مایع دستشویی هوشمند در مدل های مختلف شده است. بعضی از انواع جا مایع چشمی طوری طراحی شده اند که یک مخزن اضافه برای پر کردن رایحه مورد نظر دارند. به این صورت که اگر بعد از مدتی استفاده از یک مایع دستشویی از بوی آن خسته شدید ، می توانید با فشار دادن یک دکمه رایحه مورد نظر را در هوا پخش کنید.

این ویژگی های اضافی باعث افزایش قیمت جا مایع چشمی می شوند. ویژگی های دیگری نیز جهت زیبایی بیشتر به آن اضافه شده اند. مانند استفاده از رنگ بندی های خاص و نیز ساخت آن در طرح های زیبا مخصوص اتاق های مجلل. ویژگی دیگری که باعث افزایش قیمت جا مایع دستشویی هوشمند شده است ، این است که بر روی بعضی از آنها یک نشانگر وجود دارد. این نشانگر میزان مایع موجود در مخزن را نشان می دهد. جنس جامایع دستشویی هوشمند نیز بر قیمت آن تأثیر دارد. و هر چه جنس مرغوب تری برای ساخت آن استفاده شود ، قیمت بالاتری دارد.

دیگر محصولات :
سانتریفیوژ
فور

تولید کننده جا مایع چشمی

جا مایع چشمی محصولی بسیار پرکاربرد و بهداشتی بوده و روز به روز به استفاده کنندگان و خریداران آن افزوده می شود. همین امر باعث شده است کشور های زیادی اقدام به تولید صابون ریز اتوماتیک کنند. امروزه به قدرت می توان گفت هر شرکتی که جا مایع عادی تولید می کند ، تولید کننده جا مایع چشمی نیز می باشد. زیرا تولید کنندگان می توانند از همان ساختار جا مایع عادی استفاده کرده و سنسور های حرکتی لازم را بر روی جا مایع کنند و از جامایع عادی یک جا مایع چشمی بسازند.

فروش مایع ریز چشمی

از بین تمامی کشور هایی که مایع ریز اتوماتیک تولید می کنند ، ایران نیز در این زمینه فعال بوده و تولید کننده جا مایع چشمی می باشد. بسیاری از شرکت های ایرانی در این زمینه فعالیت داشته و صابون ریز اتوماتیک تولید می کنند. جهت اطمینان بیشتر می توانید مایع ریز اتوماتیک را از شرکت های تجهیزات پزشکی معتبر خریداری کنید. زیرا این شرکت ها معمولا برند خاصی را تبلیغ نمی کنند و از تمامی برند های معروف و یا برند غیر معروف ولی با کیفیت و با استاندارد را در فروشگاه خود دارند.

محصولات تولید کننده جا مایع چشمی در ایران باید از طرف سازمان غذا و دارو استاندارد ها و مجوز های لازم را دریافت کند. زیرا فراتر از اینکه صابون ریز اتوماتیک دستگاهی لوکس و تجملاتی به شمار می آید ، دستگاهی است که جهت حفظ بهداشت فردی و عمومی کاربرد داشته و توصیه می شود در سرویس بهداشتی های اکثر مکان های عمومی از این دستگاه استفاده شود. به این دلیل سازمان غذا و دارو بر تولیدکنندگان این دستگاه نظارت داشته و فقط به تولیدکنندگانی مجوز می دهد که استاندارد های لازم را داشته باشد.

خرید

تولید کننده جا مایع چشمی باید محصولی به بازار عرضه کند که ضمانت نامه معتبری داشته باشد‌. معمولا شرکت هایی اقدام به ارائه گارانتی محصول به مشتریانش می کنند که مطمئن باشند محصول مورد نظرشان حداقل تا موعد مقرر به درستی کار خواهد کرد‌. پس همیشه مایع ریز اتوماتیک را از شرکت هایی خرید کنید که برای کیفیت و کارایی محصول خود گارانتی اصل ارائه کرده و به گفته خویش پایبند باشند. وین طب به عنوان تولید کننده این محصول از معتبر ترین شرکت های تجهیزات پزشکی در ایران می باشد و فقط محصولاتی را به فروش می رساند که به تایید سازمان غذا و دارو رسیده و استاندار های جهانی ، از جمله اروپا را دارا هستند. و برای تمامی محصولات خود از جمله جا مایع چشمی ضمانت ارائه می کند.

خرید جا مایع
بخش دانلود ها :

دانلود راهنمای نصب جامایع چشمی

دانلود کاتالوگ مایع ریز چشمی

دانلود لیست قیمت مایع ریز اتوماتیک

برای ما پیام بگزارید :